|
Time & Material |
Projektowy |
Model współpracy |
- dedykowany zespół jest oddelegowany do wyłącznej dyspozycji Klienta
- Klient specyfikuje zadania do wykonania i produkty programistyczne do dostarczenia
- Kierownik Projektu Klienta określa priorytety zadań i kontroluje ich realizację
- oddelegowany zespół pracuje w pełnym wymiarze godzin
- praca w 100% zdalna z Wietnamu (+5/6h względem czasu polskiego)
- komunikacja projektowa w języku angielskim
- prace są realizowane lub dostarczane w środowisku serwerowym Klienta
- możliwość zwiększenia, zmniejszenia zespołu, zmian profilu technologicznego z min. 1 miesiecznym wyprzedzeniem
- okresowe oceny członków zespołu - możliwość wymiany w razie negatywnej oceny
- rozliczenie miesięczne
|
- Klient precyzyjnie specyfikuje zakres projektu i wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne rozwiązania oraz przekazuje specyfikację testów akceptacyjnych.
- Strony uzgadniają etapy projektu, terminy dostaw i koszty projektu oraz harmonogram płatności
- realizacją projektu po stronie JMC kieruje Kierownik Projektu JMC
- oddelegowany zespół realizuje i testuje produkty projektu, a następnie przekazuje je do akceptacji Klienta
- Klient weryfikuje i odbiera dostarczane produkty projektu
- Klient przeprowadza szkolenia wewnętrzne dla swoich użytkowników na podstawie materiałów szkoleniowych i dokumentacji projektowej przygotowanej w języku angielskim lub polskim)
- szkolenia mogą być zrealizowane przez zespół JMC w języku polskim lub JMC może dostarczyć polskie filmy instruktażowe dla użytkowników systemu
- praca w 100% zdalna z Wietnamu (+5/6h względem czasu polskiego)
- komunikacja projektowa w języku angielskim
- prace są realizowane lub dostarczane w środowisku serwerowym Klienta
- (opcja) zespół wietnamski może być rozszerzony o zespół polski: (1) analityków, którzy w razie potrzeby mogą uczestniczyć lub wykonać analizę wymagań biznesowych i przygotować specyfikację wymagań, (2) wdrożeniowców - odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń w języku polskim, (3) Kierownika projektu
- rozliczenie wg uzgodnionych warunków
|
Korzyści |
- Klient określa priorytety i steruje kolejnością realizowanych zadań, dostosowuje zakres projektu do swoich potrzeb
- efektywne wydłużenie doby roboczej do 12h (4h pracy w Wietnamie + 4 godz pracy w Polsce i Wietnamie + 4h pracy w Polsce) co bezpośrednio przekłada się na skrócenie cyklu produkcyjnego i dostarczenia produktów projektu
- Klient może skupić się na specyfikacji najbliższych zadań, produktów i nie musi dziś specyfikować zakresu odległych prac (co znacząco skraca cykl produkcyjny)
- Klient i zespół nie muszą tracić czasu na uzasadnianie, udowadnianie czy funkcjonalność jest precyzyjnie wyspecyfikowana i czy zawiera się w wycenionym zakresie pracy czy też nie. To realna oszczędność czasu i kosztów po obu stronach
- Klient może sterować liczebnością i profilem technicznym wynajętego zespołu adekwatnie do zmieniających się potrzeb biznesowych swojej działalności
- mniejsze koszty prowadzenia projektów informatycznych w porównaniu z zespołem zatrudnionym wyłącznie na rynku polskim
|
- Klient angażuje się wyłącznie w specyfikację wymagań biznesowych, odbiory dostarczanych funkcji systemu i proces wdrożenia zaakceptowanego rozwiązania
- koszty realizacji produktów projektu i terminy dostaw są określone na początku projektu
- Klient nie musi angażować się w codzienną realizację projektu
- konieczność formalnego zarządzania zmianą w sytuacji identyfikacji nowych, nieprzewidzianych potrzeb Klienta lub zmian wymagań biznesowych w trakcie trwania projektu
|
Kluczowe czynniki sukcesu, na które wpływa Klient |
- jakość specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
- terminowość dostarczania informacji, danych, decyzji
- zdolność zarządcze Kierownika Projektu po stronie Klienta
|
- jakość specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
- terminowość dostarczania informacji, danych, decyzji
|