Modele współpracy

 

  Time & Material Projektowy
Model współpracy
  • dedykowany zespół jest oddelegowany do wyłącznej dyspozycji Klienta
  • Klient specyfikuje zadania do wykonania i produkty programistyczne do dostarczenia
  • Kierownik Projektu Klienta określa priorytety zadań i kontroluje ich realizację
  • oddelegowany zespół pracuje w pełnym wymiarze godzin
  • praca w 100% zdalna z Wietnamu (+5/6h względem czasu polskiego)
  • komunikacja projektowa w języku angielskim 
  • prace są realizowane lub dostarczane w środowisku serwerowym Klienta
  • możliwość zwiększenia, zmniejszenia zespołu, zmian profilu technologicznego z min. 1 miesiecznym wyprzedzeniem
  • okresowe oceny członków zespołu - możliwość wymiany w razie negatywnej oceny
  • rozliczenie miesięczne   
  • Klient precyzyjnie specyfikuje zakres projektu i wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne rozwiązania oraz przekazuje specyfikację testów akceptacyjnych.   
  • Strony uzgadniają etapy projektu, terminy dostaw i koszty projektu oraz harmonogram płatności
  • realizacją projektu po stronie JMC kieruje Kierownik Projektu JMC 
  • oddelegowany zespół realizuje i testuje produkty projektu, a następnie przekazuje je do akceptacji Klienta
  • Klient weryfikuje i odbiera dostarczane produkty projektu 
  • Klient przeprowadza szkolenia wewnętrzne dla swoich użytkowników na podstawie materiałów szkoleniowych i dokumentacji projektowej przygotowanej w języku angielskim lub polskim)
  • szkolenia mogą być zrealizowane przez zespół JMC w języku polskim lub JMC może dostarczyć polskie filmy instruktażowe dla użytkowników systemu
  • praca w 100% zdalna z Wietnamu (+5/6h względem czasu polskiego)
  • komunikacja projektowa w języku angielskim 
  • prace są realizowane lub dostarczane w środowisku serwerowym Klienta
  • (opcja) zespół wietnamski może być rozszerzony o zespół polski: (1) analityków, którzy w razie potrzeby mogą uczestniczyć lub wykonać analizę wymagań biznesowych i przygotować specyfikację wymagań, (2) wdrożeniowców - odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie szkoleń w języku polskim, (3) Kierownika projektu  
  • rozliczenie wg uzgodnionych warunków   
Korzyści
  • Klient określa priorytety i steruje kolejnością realizowanych zadań, dostosowuje zakres projektu do swoich potrzeb
  • efektywne wydłużenie doby roboczej do 12h (4h pracy w Wietnamie + 4 godz pracy w Polsce i Wietnamie + 4h pracy w Polsce) co bezpośrednio przekłada się na skrócenie cyklu produkcyjnego i dostarczenia produktów projektu
  • Klient może skupić się na specyfikacji najbliższych zadań, produktów i nie musi dziś specyfikować zakresu odległych prac (co znacząco skraca cykl produkcyjny)
  • Klient i zespół nie muszą tracić czasu na uzasadnianie, udowadnianie czy funkcjonalność jest precyzyjnie wyspecyfikowana i czy zawiera się w wycenionym zakresie pracy czy też nie. To realna oszczędność czasu i kosztów po obu stronach
  • Klient może sterować liczebnością i profilem technicznym wynajętego zespołu adekwatnie do zmieniających się potrzeb biznesowych swojej działalności
  • mniejsze koszty prowadzenia projektów informatycznych w porównaniu z zespołem zatrudnionym wyłącznie na rynku polskim  
  • Klient angażuje się wyłącznie w specyfikację wymagań biznesowych, odbiory dostarczanych funkcji systemu i proces wdrożenia zaakceptowanego rozwiązania
  • koszty realizacji produktów projektu i terminy dostaw są określone na początku projektu
  • Klient nie musi angażować się w codzienną realizację projektu
  • konieczność formalnego zarządzania zmianą w sytuacji identyfikacji nowych, nieprzewidzianych potrzeb Klienta lub zmian wymagań biznesowych w trakcie trwania projektu
Kluczowe czynniki sukcesu,
na które wpływa Klient
  • jakość specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
  • terminowość dostarczania informacji, danych, decyzji
  • zdolność zarządcze Kierownika Projektu po stronie Klienta
  • jakość specyfikacji wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
  • terminowość dostarczania informacji, danych, decyzji